Ежегодная Международная конференция "Сотрудничество для решения проблемы отходов"

Главная страница
Сведения об авторах

ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ ТВЕРДИМИ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ ЗАСОБАМИ PR-ПОЛІТИКИ

Студінський В. А., Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Київ, Україна

На сучасному етапі розвитку комунікативних засобів та їхньої ролі в житті як суспільства в цілому, так і кожного індивідуума зокрема стає зрозумілим, що одним із головних факторів підвищення ефективності дії системи управління твердими побутовими відходами у містах є її інформаційне супроводження. Адже цілком справедливо вважається, що мірилом ефективності діяльності комунальних служб, зокрема у сфері управління ТПВ, є громадська думка. Тому суб'єктам господарювання в комунальній сфері необхідно вести діалог з членами громади та вміти управляти формуванням громадського мислення. При цьому широко залучати до співпраці членів громади у сфері управління твердими побутовими відходами.
Саме виважене, грамотно здійснюване інформаційне супроводження діяльності влади та суб'єктів господарювання у сфері управління ТПВ, з одного боку, збільшує ефективність їхньої діяльності, а з іншого — робить їх більш захищеними від громадського невдоволення та політичних спекуляцій. У зв'язку з цим можна виокремити такі аспекти інформаційного супроводження:
— влада та комунальники зміцнюють довіру населення до себе та своєї діяльності в сфері управління ТПВ;
— з'являється можливість системно коригувати та реагувати на негативні суспільні стереотипи у ставленні населення до дій комунальних служб у сфері управління твердими побутовими відходами;
— вибудовується ефективна і логічна система інформаційного супроводу діяльності влади та комунальних служб у сфері управління ТПВ;
— високоефективна комплексна підтримка активного тристороннього діалогу «влада — комунальники — населення» зберігає та зміцнює сильні позиції об'єктів та суб'єктів, які залучені в системі функціонування управління ТПВ;
— виникає ситуація цільового управління громадськими настроями, місцевими слухами та ставленням населення;
— в ідеалі населення стає не опозиційним до дій влади та комунальних служб у сфері управління твердими побутовими відходами, а силою, що активно співпрацює та підтримує владу і комунальників у цьому аспекті.
Загалом кажучи, нинішній рівень розвитку комунікаційних систем та технологій дозволяє ефективно здійснювати формування відповідної громадської думки у сфері управління твердими побутовими відходами. В цій системі важливе місце потрібно відвести «паблік-рилейшнз». Паблік-рилейшнз, на думку вчених, виступає як наука про управління громадською думкою. Також паблік-рилейшнз розглядається як функція менеджменту, яка встановлює та підтримує взаємовигідні відносини між організацією та громадськістю, від якої залежить успіх чи невдача.
Важливим моментом у здійсненні PR-політики є визначення цільової аудиторії, яка матиме безпосереднє відношення до успішної реалізації цієї програми. Такими цільовими аудиторіями для органів муніципальної влади є насамперед:
— мешканці відповідних територій;
— громадські організації, які діють у сфері управління ТПВ;
— політичні партії, що проголошують ідеї безпечного проживання населення та охорони навколишнього природного середовища;
— система державного та муніципального апарату.
На думку Є. В. Ромата, для досягнення цілей PR-політики необхідно використовувати різноманітні засоби та заходи, які можна систематизувати таким чином:
1. Зв'язок із засобами масової інформації: організація прес-конференцій, брифінгів, на яких обговорюються питання, що привертають увагу громадськості; розсилання в ЗМІ прес-релізів; написання тематичних статей тощо.
2. Здійснення PR-політики за допомогою друкованої продукції: видання тематичних пропагандистських проспектів; випуск власного друкованого тематичного органу; публікація офіційних звітів з визначеної теми (зокрема з теми управління ТПВ).
3. Участь представників влади та комунальних служб у роботі зборів громадськості.
4. Організація різноманітних публічних заходів: з'їздів, конференцій, громадських слухань тощо.
5. Паблік-рилейшнз в Інтернеті.
6. Доброзичливе подання в системах масової інформації «product placement».
Управління PR-політикою у сфері поводження з твердими побутовими відходами як на муніципальному, так і на державному рівні полягає у відповідному забезпеченні процесу управління, визначенні чітких цілей, розробці та здійсненні плану заходів, коригуванні дій, проведенні поточного та кінцевого контролю програми PR.
Отже, важливо побудувати PR-політику таким чином, щоб було отримано згоду громадськості зробити щось, не піддаючись при цьому атаці під час здійснення практичних заходів. Адже саме діалог влади, комунальних служб, з одного боку, і громадськості, з іншого боку, є запорукою ефективної взаємодії під час здійснення практичних дій у сфері управління твердими побутовими відходами.

BUILDING THE PUBLIC OPINION ON SOLID WASTE MANAGEMENT ISSUES USING PR-POLICY TOOLS

Studinskiy V. A., Vadim Hetman Kyiv National University of Economics, Kyiv, Ukraine

The paper provides an overview of approaches to the PR-policy development in the field of solid waste management. It also defines and analyzes priority areas for public opinion building, identified in the context of key objectives of waste management that can only be achieved on the basis of effective cooperation between government and general public.

Главная страница

Сведения об авторах

Студінський Володимир Аркадійович, д-р істор. наук, канд. економ. наук, проф., Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана; виконавчий директор ПП «Науково-дослідний навчальний центр «ПринцепС». Для листування: а/с 123, Київ-191, 03191, Україна. Тел.: (044) 250-42-43, 489-09-50; факс (044) 250-42-43

 

Rambler's Top100


© Независимое агентство экологической информации

Последние изменения внесены 10.07.07