Главная
страница
Сведения об авторах
Доклад (полный
текст)
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ТА ПРОБЛЕМИ ПІДПРИЄМСТВ НАФТОГАЗОВОЇ ГАЛУЗІ В СФЕРІ ПОВОДЖЕННЯ З ВІІДХОДАМИ
ЧОЛОВСЬКИЙ І.Г., ДК
"Укргазвидобування" (Київ)
ФИК І.М., ХОХА Ю.Л. , ТІМЧЕНКО А.М.,
УкрНДІгаз (Харків)
Інвентаризація, паспортизація, нормування відходів - це ті роботи, які регламентовані законодавством України в сфері поводження з відходами (Закони України "Про охорону навколишнього природного середовища" і "Про відходи" та підзаконні акти - постанови КМУ, накази, інструкції спеціально уповноважених органів тощо).
Постановою КМУ від 1.11.99 № 2034
затверджено Порядок ведення
державного обліку та паспортизації
відходів (далі весь час буде йти
посилання на цей документ), і першим
пунктом цього Порядку
декларується, що ці правила ЄДИНІ.
Наскільки це твердження далеке від
реального життя, працівникам
УкрНДІгазу, які проводили
інвентаризацію і паспортизацію
відходів, довелося переконатися на
власному досвіді. Підприємства ДК
"Укртгазвидобування"
розташовані по всій Україні, тобто
відносяться до різних обласних
Управлінь з екології та природних
ресурсів. Часто промислові об'єкти
одного і того ж підприємства
розташовані в різних областях.
Відсутність координаційних дій з
боку Міністерства екології та
природних ресурсів України,
неоднозначність тлумачення одних і
тих пунктів законодавчих та інших
документів з питань поводження з
відходами призводять до того, що
одні і ті ж роботи, виконані для
підприємства, розташованого в
різних областях (як, наприклад, ГПУ
"Шебелинкагазвидобування"),
будуть відрізняютися не тільки за
формою і за обсягом інформації, але
й по суттєвим ознакам.
Документи, на підставі яких на
сьогоднішній день проводиться
інвентаризація відходів, їх
ідентифікація та паспортизація
потребують перегляду, доповнень і
конкретизації у визначеннях. Якщо
документи допускають неоднозначне
тлумачення, необхідно розробити
роз'яснення та уточнення до них.
Ось далеко не повний перелік
документів, які потребують
перегляду, або ж розробки на їх
основі більш конкретних
документів, які стосуються
поводження з відходами в Україні,
та проблем, які потребують
вирішення.
1. Щодо інвентаризації відходів:
- Закон України "Про
бухгалтерський облік та фінансову
звітність в Україні"
- "Инструкция о порядке
инвентаризации токсичных
промышленных отходов, подлежащих
использованию, обезвреживанию и
захоронению, по состоянию на 30
апреля 1985 г. по форме № 1 - токсичные
отходы", затверджена наказом ЦСУ
СРСР від 07.01.85 р.
2. Щодо ідентифікації відходів за
видами діяльності:
- Класифікатор відходів (КВ) ДК 005-96;
- Класифікатор видів економічної
діяльності (КВЕД) ДК 009-96;
- Инструкция о порядке
единовременного учета образования
и обезвреживания токсичных отходов
по состоянию на 1 июня 1990 г. по форме
№2 - токсичные отходы (додаток 1
"Перечень токсичных отходов,
подлежащих инвентаризации").
3. Щодо ідентифікації відходів за
класами небезпеки:
-"Инструкция о порядке
единовременного учета образования
и обезвреживания ток-сичных
отходов по состоянию на 1 июня 1990 г.
по форме №2 - токсичные отходы
(додаток 2 "Временный
классификатор токсичных
промышленных отходов и
методические реко-мендации по
определению класса токсичности
промышленных отходов",
затверджений Мінздравом СРСР разом
з ДКНТ СРСР 13.05.87 № 4286-87);
- ГОСТ 12.1.007-76 "Вредные вещества.
Классификация и общие требования
безопасности";
- ГОСТ 12.1.005-88 "Общие санитарно -
гигиенические требования к воздуху
рабочей зоны";
- ДСанПіН 2.2.7.029-99 "Гігієнічні
вимоги щодо поводження з
промисловими відходами та
визначення класу небезпеки для
здоров'я населення".
4. Щодо паспортизації відходів:
- ДСТУ 2195-99 "Технічний паспорт
відходу. Склад, вміст, виклад і
правила внесення змін";
- проект "Паспорту відходу
підприємства", розробленого на
замовлення Мінекоресурсів.
5. Щодо первинного обліку відходів -
необхідно розробити типові форми
первинної облікової документації
про відходи та інструкції щодо їх
заповнення.
6. Щодо поводження з відходами:
- розробити конструктивну модель
взаємовідносин між підприємствами,
на яких утворюються відходи, та
фірмами - посередниками, які їх
видалять чи утилізують;
- вирішити в межах галузі проблему
утилізації чи видалення відходів,
що містять вуглеводні (відходи
основного виробництва переробних
підприємств та відпрацьовані
моторні масла і мастила
автогосподарств.
Пропозиції
1. Проблеми, викладені в пп. 1 - 5, які
виникли через недосконалість
нормативно - правової бази в сфері
поводження з відходами, для
вирішення потребують втручання
органу, який координує дії обласних
Держуправлінь екології -
Міністерства екології і природних
ресурсів України.
2. Проблеми поводження з відходами,
викладені в п.6, потребують
прийняття конкретних рішень з боку
ДК "Нафтогаз України".
Главная страница
Сведения об авторах
Доклад (полный
текст)
© Независимое
агентство экологической
информации
Последние изменения внесены 22.04.07