Концепція поводження з ТПВ в Київській області
Єремєєв І. С., Требух С. Б., Єщенко О. І., Державна академія житлoвo-кoмyнальнoгo гoспoдарства, Київ, Україна
Для поводження з TПВ у Київській області слід застосувати принцип регіональності — поділення території на зони, зважаючи на обсяги утворюваних відходів та необхідність мінімізувати транспортний складник, який може сягати 50 % і більше від загальної суми тарифу на поводження з TПВ. Щоб тариф на видалення TПВ був прийнятний для населення та місцевих громад, відстань транспортування не має перевищувати 60 км. Tериторiю Київської області доцільно поділити на 3 зони з різними кліматичними, гідрогеологічними, рельєфними, демографічними умовами, а також рівнями промислового розвитку.
Чисельність населення прогнозували згідно із статистичними даними за останні 20 років з корекцією на можливі міграційні припливи у випадку інвестування нових потужних підприємств, виникнення міст-супутників столиці та позитивного впливу нової демографічної політики держави.
Прогнозована чисельність населення зон обслуговування
Зона | Чисельність населення, тис. чол. | |||||
2010 р. | 2015 р. |
2025 р. |
||||
усього | міського | усього |
міського |
усього |
міського |
|
Лівобережна |
434,25 | 240,52 | 420,02 | 233,51 | 391,40 | 220,30 |
Північна (Поліська) |
404,98 | 276,87 | 391,40 | 268,80 | 373,67 | 261,19 |
Південна |
801,75 | 506,03 | 804,79 | 504,06 | 748,69 | 477,39 |
Разом |
1 640,98 | 1 023,42 | 1 616,20 | 1 006,37 | 1 513,8 | 958,88 |
Автори провели дослідження, які дозволили зробити певні узагальнення і висновки.
Першим кроком має стати політичне рішення на рівні керівництва Київської обласної державної адміністрації щодо визначення напрямків поводження з ТПВ, яких може бути три, а саме: частково удосконалити наявну систему збирання та видаляння відходів на полігони (за цих умов фінансові витрати будуть мінімальними); модернізувати комунальні підприємства та полігони із залученням інвестицій, зважаючи на низку питань щодо власників відходів, умов фінансування і т. ін.; адаптувати поводження з ТПВ до вимог директив Європейського союзу, залучаючи приватний капітал з розробленням відповідних організаційно-правових заходів як на загальнодержавному, так і на місцевому рівні.
Необхідно розв'язати такі питання: організувати процес надання якісних послуг із збирання та вивезення ТПВ усьому населенню області, зокрема в містах, селищах міського типу, селах; удосконалити систему комунального обслуговування населення у сфері поводження з ТПВ; модернізувати звалища згідно з вимогами чинного законодавства, закрити перевантажені об'єкти; встановити на відповідних територіях норму накопичення ТПВ.
Важливим економічним завданням є встановлення обґрунтованих тарифів на вивезення відходів, техніко-економічне розрахування функціонування прийнятої зональної системи поводження з ТПВ.
Це лише першочергові кроки, які на наш погляд, дозволять вирішити у майбутньому нагальні проблеми поводження з ТПВ.
Eremeev I. S., Trebukh S. B., Eshchenko O. I., State Academy of Municipal Engineering, Kyiv, Ukraine
The way to organize hard domestic waste collecting and disposal in Kyiv Oblast is proposed.
Еремеев Игорь Семенович,
д-р техн. наук, проф., зав. кафедрой
коммунального хозяйства, Государственная академия жилищно-коммунального
хозяйства, ул. Глазунова, 2/4, Киев, 01042, Украина. Тел. (044) 540-79-65, факс
(044) 521-17-21. E-mail
Требух Сергей Борисович,
канд. техн. наук, доц., зав. кафедрой,
Государственная академия жилищно-коммунального хозяйства, ул. Глазунова, 2/4,
Киев, 01042, Украина. Тел. (044) 540-79-65, факс (044) 521-17-21.
E-mail
Ещенко Александр Иванович,
канд. техн. наук, доц., Государственная академия
жилищно-коммунального хозяйства, ул. Глазунова, 2/4, Киев, 01042, Украина. Тел.
(044) 540-79-65, факс (044) 521-17-21.
E-mail
© Последние изменения внесены 03.10.09
© EcoInform