Мир отходов > Нормативно-правовые акты, регулирующее обращение с отходами в Украине
Про Програму використання відходів виробництва і споживання на період до 2005 року
...продовження...
5.3.5 Створення та ДГП "Геоінформ" Держком- 1998 2001 0,048 державний узагальнення Держкомгеології ведення банку геології, бюджет - даних про даних центральні 50 від- відходи, які державного та місцеві сотків, належать до кадастру органи поза- техногенних техногенних виконавчої бюджетні родовищ, родовищ влади фонди - використання України 50 цієї відсотків інформації у поводження з відходами 5.3.6 Створення ДГП Держком- 1998 2000 0,03 державний узагальнення Держкомгеології, банку даних "Геоінформ", геології, бюджет - інформації інші центральні з технологій МЕЦ, УкрНЦОВ центральні 50 від- про органи виконавчої переробки та місцеві сотків, технології влади техногенної органи поза- переробки сировини виконавчої бюджетні промислових влади фонди - відходів та поводження з відходами 5.3.7 Створення ДГП Держком- 1999 2000 0,025 державний географічне Держкомгеології карти "Геоінформ", геології, бюджет визначення техногенних УкрНЦОВ центральні техногенних родовищ та місцеві родовищ України для органи перспективних виконавчої районів влади 5.3.8 Створення Північно- установи, 2001 2004 0,12 державний створення Міністерство економіки інформаційної Східний підприємст- бюджет інформаційної та з питань європейської системи науковий ва та системи з інтеграції забезпечення центр організації модульною обласні використання Національної сфери структурою, держадміністрації відходів академії поводження комплексна виробництва і наук з відходами інформація споживання з галузеві про види, урахуванням інститути обсяги, наявного державна властивості обладнання та компанія відходів, технології їх "Укрекокомр технології та переробки і есурси" відповідне утилізації обладнання для їх регіонального факторів ( Розділ 5 доповнено підпунктом 5.3.8 згідно з Постановою КМ N 1314 від 10.10.2001 ) 5.3.9 Розроблення НДЕІ Міністерст- 2002 2004 0,16 державний визначення Міністерство економіки системи Мінекономіки во економіки бюджет - перспектив- та з питань європейської моніторингу та галузеві та з питань 60 від- них напрямів інтеграції визначення інститути європейської сотків, використання Мінпромполітики перспективних державна інтеграції, місцеві вторинної обласні держадміністрації показників компанія центральні бюджети - сировини і реалізації "Укрекоком- органи 40 відходів Програми ресурси" виконавчої відсотків виробництва використання влади, чорної та відходів підприємства кольорової виробництва і та металургії, споживання організації спрямування фінансування заходів Програми за пріоритетними напрямами ( Розділ 5 доповнено підпунктом 5.3.9 згідно з Постановою КМ N 1314 від 10.10.2001 ) 5.4 Наукове забезпечення 5.4.1 Розроблення МЕЦ, науково- центральні 1998 1999 0,04 державний координація і Міністерство у державної дослідні та та місцеві бюджет прискорення справах науки і науково- проектно-ко- органи вирішення технологій, технічної нструкторські виконавчої науково- Національна Програми організації, влади технічних академія наук створення Науково- проблем ресурсо- виробниче поводження з зберігаючих об'єднання відходами технологій (корпорація) збирання, "Совенерго- переробки та ресурс" утилізації (м. Миколаїв), відходів СВНЦ виробництва і споживання 5.4.2 Визначення Інститут центральні 1998 2000 0,123 державний визначення Держкомгеології, перспектив мінеральних та місцеві бюджет джерел обласні промислового ресурсів органи ресурсно- держадміністрації використання Держком- виконавчої цінних відходів геології влади відходів як замість перспективних первинної техногенних мінеральної родовищ сировини 5.4.3 Розроблення ІЕП Донецька 1998 1999 0,033 місцеві додаткове Донецька обласна схеми та Національної область бюджети - залучення в держадміністрація, порядку академії наук 50 від- обіг ресурсів Національна організації сотків, академія наук господарських поза- зв'язків щодо бюджетні залучення фонди - вторинних 50 ресурсів у відсотків виробництво і споживання (на прикладі Донецької області) 5.4.4 Проведення ІЕП шахти 1998 1999 0,06 державний розширення Мінвуглепром, економічного Національної Донецької та бюджет паливно- Донецька та аналізу та академії наук, Луганської енергетичного Луганська обласна розроблення УкрНДІ вугле- областей потенціалу держадміністрації, рекомендацій збагачення України Національна щодо економії Мінвуглепрому академія наук, паливно- Укрбудматеріали енергетичних ресурсів за рахунок використання відходів вугле- збагачення 5.4.5 Розроблення РВПС та ІЕП центральні 1998 1999 0,021 державний визначення Мінекономіки, методичних Національної органи бюджет - інвестиційних Мінекобезпеки, положень академії наук виконавчої 50 від- пріоритетів з Національна щодо оцінки влади сотків, урахуванням академія наук соціально- поза- впливу економічної бюджетні соціально- ефективності фонди - економічних використання 50 факторів на відходів у відсотків ефективність ринкових використання умовах відходів виробництва і споживання 5.4.6 Розроблення ДГП Держком- 1998 1999 0,014 державний вироблення Держкомгеології, методичних "Геоінформ", геологія бюджет методики Мінекономіки, рекомендацій Інститут віднесення Мінекобезпеки щодо мінеральних об'єктів комплексного ресурсів зберігання вивчення Держком- промислових промислових геології, відходів до відходів як УкрНЦОВ техногенних техногенних родовищ родовищ корисних копалин 5.4.7 Проведення ІЕП за 1998 2000 0,024 місцеві поширення обласні науково- Національної погодженням бюджети - передового держадміністрації, практичних академії наук, з обласними 50 від- досвіду Мінекономіки, конференцій НДЕІ держадміні- сотків, Мінекобезпеки щодо Мінекономіки, страціями поза- використання ПСНЦ, УкрНЦОВ, бюджетні відходів МЕЦ, РВПС фонди - виробництва і 50 споживання відсотків 5.4.8 Розроблення Міністерство у міждержавна 1998 1998 0,015 державний ефективне Міннауки, пропозицій та справах науки і структура бюджет вирішення Мінекономіки, проведення технологій, проблем Мінекобезпеки, органі- Мінекономіки, ресурсо- Міносвіти, Мінпром, заційної Мінекобезпеки, збереження, Мінмашпром, роботи щодо Національна екологічної Національна створення академія наук безпеки, академія наук Міждержавної стандартиза- науково- ції у сфері технічної поводження з ради з відходами проблем внаслідок ресурсо- узгодження збереження та інтересів утилізації сусідніх відходів країн 5.4.9 Створення НДЕІ Автономна 1998 1999 0,29 державний науково- Мінекономіки, регіональних Мінекономіки, Республіка бюджет - методичний Мінекобезпеки, міжгалузевих МЕЦ, місцеві Крим, 20 від- супровід місцеві органи науково- органи області сотків, державної та виконавчої влади методичних виконавчої України місцеві регіональних центрів із влади бюджети - програм впровадження 60 від- поводження з програм сотків, відходами поводження з поза- відходами бюджетні фонди - 20 відсотків 5.4.10 Розроблення Міннауки центральні 1998 1998 0,03 державний визначення Міннауки методики і та місцеві бюджет порядку Положення про органи сертифікації порядок виконавчої сертифікації з влади попереднім проведенням наукової, науково- технічної, екологічної та економічної експертизи 5.4.11 Розроблення УкрНДІвугле- вуглезбага- 2002 2003 0,12 державний запобігання Мінпаливенерго кадастру збагачення чувальні бюджет непродуктив- ресурсів та фабрики ним витратам, якості Донецької та розширення забалансових Луганської паливно- шламів у областей енергетичного мулонакопичува- потенціалу чах вуглезбага- України чувальних фабрик ( Розділ 5 доповнено підпунктом 5.4.11 згідно з Постановою КМ N 1314 від 10.10.2001 ) ( Розділ 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1033 від 15.06.99, N 1314 від 10.10.2001 ) 6. Науково-технічне забезпечення Програми У процесі реалізації заходів Програми передбачається щорічне їх коригування з метою конкретизації змісту і черговості виконання робіт за очікуваними результатами. Науково-технічне забезпечення Програми сконцентроване на таких напрямах: удосконалення існуючих і створення нових технологій та устаткування, які забезпечать раціональне використання відходів для виготовлення конкурентоспроможної продукції, зменшення забруднення довкілля; створення нових видів продукції, яка виробляється з відходів і має високий рівень споживчих властивостей; удосконалення існуючих та створення нових засобів і систем автоматичного контролю та керування процесами переробки й утилізації відходів; розв'язання економічних проблем удосконалення організації та управління ресурсозбереженням за рахунок широкого використання відходів; забезпечення (метрологічне, методичне, екологічне тощо) технологічних процесів і систем управління якістю продукції, її стандартизацією та сертифікацією, і створення систем інформаційного забезпечення науково-технічного розвитку і управління у сфері поводження з відходами. Розв'язання науково-технічних проблем передбачається як у період здійснення заходів (розділ 5 цієї Програми), так і в процесі забезпечення реалізації Програми шляхом створення системи управління у сфері поводження з відходами (розділ 6 цієї Програми). Обсяг фінансування науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт становить 57,42 млн. гривень, тобто 16,18 відсотка загальних витрат на реалізацію Програми. 7. Фінансове забезпечення Програми У цілому для реалізації Програми протягом 1998-2005 років необхідно 354,815 млн. гривень (у тому числі капітальних вкладень - 295,136 млн. гривень) у цінах на 2 вересня 1996 року. Загальні потреби за джерелами фінансування розподіляються таким чином: державний бюджет - 68,434 млн. гривень (19,29 відсотка); у тому числі: капітальні вкладення - 39,456 млн. гривень (57,66 відсотка); вкладення у проектно- - 28,978 млн. гривень (42,34 відсотка); конструкторські та науково-дослідні роботи місцеві бюджети - 10,744 млн. гривень (3,03 відсотка); власні кошти підприємств - 80,932 млн. гривень (22,81 відсотка); позабюджетні фонди - 46,788 млн. гривень (13,18 відсотка); кредити та інші джерела - 147,917 млн. гривень (41,69 відсотка). інвестицій На фінансування заходів передбачено 344,526 млн. гривень (97,1 відсотка), бюджетна частка яких становить 59,814 млн. гривень (17,32 відсотка). Розподіл коштів державного бюджету на фінансування Програми ------------------------------------------------------------------ | Обсяг фінансування (млн. гривень) |--------------------------------------------- Відповідальні |усього | у тому числі за роками | |------------------------------------- | | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 |2002- | | | | | |2003 ------------------------------------------------------------------ Мінпром 20,288 7,989 7,407 3,902 0,99 Мінмашпром 17,77 4,561 6,746 2,953 2,43 1,08 Міненерго 4,091 0,65 1,331 1,29 0,42 0,4 Мінвуглепром 5,76 4,6 0,45 0,48 0,23 Мінсільгосппрод 1,34 0,84 0,5 Держхарчопром 0,1 0,1 Держжитлокомунгосп 0,44 0,22 0,17 0,05 Держнафтогазпром 0,05 0,05 Укрцемент 0,467 0,317 0,05 0,05 0,05 Укрмісцевпром 0,3 0,1 0,1 0,1 Київська міська 1,03 0,51 0,41 0,07 0,04 держадміністрація Донецька обласна 0,2 0,1 0,1 держадміністрація Дніпропетровська 0,15 0,15 обласна держадміністрація Сумська обласна 0,24 0,1 0,08 0,06 держадміністрація Харківська обласна 2,33 0,62 0,55 0,44 0,4 0,32 держадміністрація Київська обласна 5,0 0,5 4,5 держадміністрація Рада міністрів 0,258 0,1 0,158 Автономної Республіки Крим ------------------------------------------------------------------ Усього 59,814 21,507 22,552 9,395 4,56 1,8 Із загальної суми на фінансування заходів щодо реалізації Програми передбачається 10,289 млн. гривень (2,9 відсотка). Бюджетна частка їх фінансування становить 8,62 млн. гривень. Розподіл коштів державного бюджету на фінансування Програми ------------------------------------------------------------------ | Обсяг фінансування (млн. гривень) |------------------------------------------------- Відповідальні | усього | у тому числі за роками | |-------------------------------------- | | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 ------------------------------------------------------------------ Мінекономіки 6,945 2,641 2,188 2,116 Мінстат 0,33 0,16 0,09 0,08 Мінекобезпеки 0,966 0,362 0,342 0,202 0,06 Мінвуглепром 0,06 0,03 0,03 Міносвіти 0,023 0,012 0,011 Міннауки 0,085 0,065 0,02 Держстандарт 0,01 0,004 0,003 0,003 Держкомгеології 0,201 0,068 0,067 0,06 0,06 ----------------------------------------------------------------- Усього 8,62 3,342 2,751 2,461 0,066 Обсяг фінансування на 1998 рік за рахунок державного бюджету становить 24,849 млн. гривень, у тому числі капітальні вкладення - 10,637 млн. гривень (42,81 відсотка), НДР і ПКР - 14,212 млн. гривень (57,19 відсотка). 8. Оцінка ефективності, екологічні та соціально-економічні результати Реалізація Програми (без урахування її подальшого впровадження) щорічно забезпечуватиме випуск додаткової продукції, виробленої з відходів, на суму 877,891 млн. гривень. Прибуток за рахунок реалізації продукції, одержаної внаслідок переробки відходів, становитиме 206,449 млн. гривень на рік. Рентабельність програмних заходів у середньому становитиме 22,2 відсотка. Надходження до державного бюджету за рахунок податків на прибуток становитимуть 61,934 млн. гривень, а за рахунок податків на добавлену вартість - 175,578 млн. гривень. Загальна сума надходжень до державного бюджету має дорівнювати 237,512 млн. гривень. Очікуване зростання експорту за рахунок продукції, виробленої з відходів, становитиме 12,701 млн. гривень на рік. Щорічне заощадження первинної сировини дорівнюватиме 400,682 млн. гривень, у тому числі за рахунок скорочення імпорту - 63,2912 млн. гривень. Термін окупності капітальних вкладень у виробничі потужності з переробки відходів - 3 - 4 роки. Основними екологічними наслідками реалізації Програми є зменшення негативного впливу відходів на довкілля і здоров'я людей та скорочення зайнятих під ними площ землі. Витрати на здійснення заходів щодо запобігання еколого-економічним збиткам за орієнтовними розрахунками становитимуть 70,832 млн. гривень. 9. Забезпечення реалізації Програми Для забезпечення реалізації Програми доцільно створити Координаційну раду з питань техногенних, ресурсних та екологічних програм при Кабінеті Міністрів України та міжвідомчу науково-технічну раду (робочу групу) при Мінекобезпеки, які здійснюватимуть контроль за виконанням цієї Програми. Загальну організацію та координацію робіт Програми має здійснювати Мінекономіки. Науково-методичне та інформаційне забезпечення Програми доцільно покласти на Національну академію наук та базові галузеві інститути, зокрема на Науково-дослідний економічний інститут при Мінекономіки. Організацію формування та забезпечення галузевих і регіональних розділів Програми здійснюватимуть відповідні центральні та місцеві органи виконавчої влади. Реалізація заходів здійснюватиметься відповідно до законодавства за контрактами з усіма виконавцями. Виходячи з того, що запобігання неефективним витратам, своєчасне виявлення проектів, реалізація яких недоцільна, та включення нових перспективних проектів до Програми потребує постійного контролю за її виконанням та щорічного коригування складу завдань і заходів, необхідно налагодити систему оперативного отримання та обробки інформації про хід виконання Програми з використанням сучасних комп'ютерних інформаційних технологій. З цією метою центральні та місцеві органи виконавчої влади, які є відповідальними за здійснення заходів Програми, щорічно до 1 березня інформують Мінекономіки про стан реалізації Програми та подають пропозиції щодо внесення змін до неї. Вважається за доцільне реалізувати Програму в два етапи. На першому етапі передбачається створення сприятливих умов виробникам, споживачам та інвесторам для стимулювання їх ефективної участі у розв'язанні проблеми використання відходів в нових умовах господарювання, підготовка відповідної нормативно-правової та технологічної бази, а також реалізація найбільш важливих проектів як прикладів сучасного підходу та реальних кроків на шляху розв'язання цієї проблеми. Орієнтовний термін першого етапу - 1998-2000 роки. На другому етапі передбачається забезпечення значного зростання обсягів використання відходів, широке впровадження маловідходних та безвідходних технологій, перехід до замкнених циклів ресурсоспоживання, а також подальший розвиток і вдосконалення системи управління у сфері поводження з відходами. Орієнтовний строк другого етапу - 2001-2005 роки. Внаслідок здійснення першого і другого етапів Програми буде створена система збалансованого управління процесами раціонального використання відходів виробництва і споживання на державному, галузевому, регіональному та місцевому рівнях, яка, створюючи умови для комплексного використання відходів у виробництві продукції, дасть змогу одночасно поліпшити екологічну обстановку в країні.
Администрация сайта отслеживает процесс принятия новых нормативно-правовых актов и вносит необходимые изменения и дополнения, однако не гарантирует освещения всех аспектов проблемы и полной актуальности представленных документов.
©Экологический Альянс, ООО
Последние изменения внесены
29.09.08