Мир отходов > Нормативно-правовые акты, регулирующее обращение с отходами в Украине
Сторінки: 1 2
Про Державну програму поводження з радіоактивними відходами
...продовження...
Для утворення центрального геологічного сховища РАВ передбачається здійснити такі заходи: Розроблення концепції збереження РАВ у глибоких геологічних формаціях. МНС, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2003 рік. коштів державного бюджету. Розроблення нормативно-правової бази щодо поводження з РАВ, які підлягають розміщенню у глибинних геологічних формаціях, та спорудження і введення в експлуатацію центрального геологічного сховища РАВ. Держатомрегулювання, МНС, МОЗ. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Розроблення концепції створення центрального геологічного сховища РАВ. МНС, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2003-2004 роки. коштів державного бюджету. Виконання робіт з вибору районів та глибинних геологічних формацій, найперспективніших для спорудження центрального геологічного сховища РАВ у зоні відчуження на основі комплексу пошукових робіт і вивчення глибинної геологічної будови території цієї зони. МНС, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Розроблення технологій та технічних рішень щодо поводження з РАВ, які підлягають розміщенню у глибинних геологічних формаціях, та спорудження центрального геологічного сховища РАВ. МНС, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. V. Нормативно-правова база В Україні розробляється система нормативно-правових актів, що регулюють поводження з РАВ на всіх його етапах. Конституція України, закони України, міжнародні договори, учасницею яких є Україна, встановлюють правові засади для організації та впровадження єдиної державної системи поводження з РАВ. Нормативно-правові акти з ядерної та радіаційної безпеки, що затверджуються органами державного регулювання безпеки у сфері поводження з РАВ відповідно до їх компетенції, встановлюють норми, критерії, вимоги і умови забезпечення безпеки під час поводження з РАВ. Державні та відомчі стандарти, відомчі нормативно-правові акти, які згідно із законодавством розробляють та затверджують органи державного управління у сфері поводження з РАВ, визначають організаційні та нормативно-технічні вимоги з метою забезпечення виконання вимог законодавства із зазначених питань. У 2002-2005 роках передбачається здійснити такі заходи: Проведення аналізу достатності та повноти наявної нормативно-правової бази у сфері поводження з РАВ. Держатомрегулювання, МОЗ, МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок коштів державного бюджету. Розроблення нормативно-правових актів, у яких визначити вимоги до: поводження з РАВ до моменту передачі їх на захоронення державним міжобласним спеціалізованим комбінатам об'єднання "Радон"; оцінки безпеки зберігання та захоронення РАВ; поводження з РАВ на підприємствах уранодобувної та переробної промисловості; захоронення РАВ у глибинних геологічних формаціях (до 2004 року). Держатомрегулювання, МНС, МОЗ, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок коштів державного бюджету. Розроблення санітарно-гігієнічних регламентів щодо поводження з РАВ. МОЗ. Фінансування за рахунок коштів державного бюджету. Розроблення санітарних правил з радіаційної безпеки під час виконання робіт на об'єкті "Укриття". МОЗ. Фінансування за рахунок коштів державного бюджету. Розроблення галузевих нормативних документів щодо поводження з РАВ. МОЗ, МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок коштів державного бюджету. VI. Державна система обліку та контролю за переміщенням РАВ В Україні продовжується робота з впровадження системи централізованого обліку та контролю за переміщенням РАВ, обов'язкової для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, які використовують у своїй діяльності радіоактивні речовини, прилади і устаткування, що містять джерела іонізуючого випромінювання, провадять діяльність щодо переробки, зберігання та/або захоронення РАВ, регламентні роботи із забезпечення безпеки на виведених з експлуатації або законсервованих об'єктах, призначених для поводження з РАВ. Державна система обліку та контролю за переміщенням РАВ складається з Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ і місць тимчасового зберігання РАВ. Для своєчасного внесення змін до Державного реєстру РАВ і Державного кадастру сховищ і місць тимчасового зберігання РАВ необхідно регулярно проводити державну інвентаризацію РАВ, сховищ і місць їх тимчасового зберігання на території підприємств, установ та організацій, внаслідок діяльності яких вони утворюються. Для організації державної системи обліку РАВ передбачається здійснити такі заходи: Технічне дооснащення, удосконалення програмного забезпечення та актуалізація комп'ютерних баз даних Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ і місць зберігання РАВ. МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Удосконалення державної системи обліку та контролю за переміщенням РАВ. МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок 2003-2005 роки. коштів державного бюджету. Перегляд і введення в дію нормативно-правового акта "Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів". МНС, Держатомрегулювання. Фінансування за рахунок 2002 рік. коштів державного бюджету. Проведення другої інвентаризації РАВ. МНС, Мінпаливенерго, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міськдержадміністрації. Фінансування за рахунок 2003-2004 роки. коштів державного бюджету. VII. Забезпечення радіаційної безпеки під час поводження з РАВ Державна система поводження з РАВ є складовою частиною загального комплексу природоохоронних заходів. Функціонування цієї системи, що передбачає скорочення термінів тимчасового зберігання РАВ у місцях Їх утворення, інтенсифікацію переробки РАВ та зосередження їх у централізованих сховищах для зберігання та/або захоронення, дасть змогу поліпшити рівень екологічної безпеки, виключити можливість радіоактивного забруднення довкілля та його негативного впливу на здоров'я населення. Для підвищення радіаційної безпеки та зниження ризику під час поводження з РАВ необхідно розробити, впровадити та забезпечити функціонування системи якості у сфері поводження з РАВ. З цією метою передбачається здійснити такі заходи: Забезпечення обмеження забруднення навколишнього природного середовища і опромінення персоналу та населення під час поводження з РАВ. МНС, Мінпаливенерго, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Розроблення методики, виготовлення та впровадження обладнання для контролю за забрудненням ґрунтових вод шкідливими речовинами в місцях розміщення об'єктів, призначених для поводження з РАВ. МНС, Мінпаливенерго, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Розроблення планів аварійної готовності, забезпечення відповідними технічними засобами та навчання персоналу для реагування у разі радіаційної аварії на об'єктах, призначених для поводження з РАВ. МНС. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Розроблення, впровадження та забезпечення функціонування системи якості у сфері поводження з РАВ. МНС. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Створення та забезпечення функціонування системи фізичного захисту радіоактивних відходів на підприємствах об'єднання "Радон". МНС. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. VIII. Підготовка кадрів та інформаційно-просвітницькі заходи Питання кадрового забезпечення у сфері поводження з РАВ повинні вирішуватися шляхом проведення цільової безперервної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів усіх рівнів. З цією метою необхідно перепрофілювати ряд факультетів вищих навчальних закладів. Підвищення кваліфікації спеціалістів передбачає індивідуальне навчання як в Україні, так і за її межами, організацію і функціонування системи перевірки знань спеціалістів і керівних працівників підприємств, установ та організацій відповідних галузей. З цією метою планується утворення навчально-методичних центрів перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу на базі центральних органів виконавчої влади і підприємств, які провадять діяльність у сфері поводження з РАВ. З метою підготовки кадрів та провадження інформаційно-просвітницької діяльності у сфері поводження з РАВ передбачається здійснити такі заходи: Розроблення довготермінової програми підготовки і підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері поводження з РАВ. МНС, МОЗ, Мінпаливенерго, Держатомрегулювання, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2003 роки. коштів державного бюджету. Забезпечення організації діяльності навчально-методичних центрів перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу на базі провідних підприємств та навчальних закладів із залученням учених і висококваліфікованих спеціалістів. МНС, Мінпаливенерго, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Забезпечення діяльності системи інформування населення про радіоекологічні ситуації в районах функціонування підприємств, які провадять діяльність у сфері поводження з РАВ, та про стан розв'язання проблем поводження з РАВ, які утворилися внаслідок Чорнобильської катастрофи. МНС, МОЗ, Держатомрегулювання, Національна академія наук. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. IX. Міжнародне співробітництво Міжнародне співробітництво у сфері поводження з РАВ, що здійснюється відповідно до законодавства України, норм міжнародного права і на основі взаємодопомоги та широкого обміну досвідом з іншими державами, міжнародними організаціями та науково-виробничими установами, які працюють у сфері поводження з РАВ, спрямовується на забезпечення: виконання спільних програм науково-дослідних робіт з підвищення безпеки під час поводження з РАВ; використання міжнародного досвіду для створення ефективної національної системи поводження з РАВ; проведення моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері поводження з РАВ; експорту та імпорту технологій у сфері поводження з РАВ; оповіщення населення у разі виникнення радіаційної аварії, яка може призвести до транскордонного перенесення радіоактивних речовин, що можуть зумовити додаткове техногенне опромінення населення; надання допомоги у ліквідації наслідків радіаційної аварії. З метою налагодження та зміцнення міжнародного співробітництва у сфері поводження з РАВ передбачається здійснити такі заходи: Створення бази даних про національні стандарти, технології поводження з РАВ, системи моніторингу та охорони довкілля країн, підприємства яких провадять діяльність у сфері поводження з РАВ, та аналіз їх відповідності з національною нормативно-правовою базою. Держатомрегулювання, МНС, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Реалізація програми співробітництва у сфері поводження з РАВ за програмами TACIS, за планом ПЗЗ (SIP) щодо перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему. Держатомрегулювання, МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Участь спеціалістів України у виконанні програми "Міжнародна кооперація в ядерному розвитку". Мінпаливенерго, МНС, Держатомрегулювання. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів міжнародної допомоги. Підготовка і підвищення кваліфікації фахівців за програмами МАГАТЕ та інших організацій, обмін досвідом із зарубіжними фірмами. Мінпаливенерго, МНС, Держатомрегулювання. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів міжнародної допомоги. Підготовка національної доповіді про виконання Україною зобов'язань, що випливають з Об'єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та безпеку поводження з радіоактивними відходами. Держатомрегулювання, МНС, Мінпаливенерго. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. Участь у програмах технічного співробітництва з МАГАТЕ, ЄС, а також США та іншими країнами з розвинутими технологіями використання ядерної енергії. Мінпаливенерго, МНС, Держатомрегулювання. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів міжнародної допомоги. Проведення моніторингу міжнародних проектів у сфері поводження з РАВ. Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів, Держатомрегулювання. Фінансування за рахунок 2002-2005 роки. коштів державного бюджету. X. Економічне забезпечення реалізації Програми Джерелами фінансування Програми є: кошти державного бюджету, що передбачатимуться для МНС, Мінпаливенерго, МОЗ, Держатомрегулювання та інших розпорядників бюджетних коштів на відповідний рік, а також відповідні кошти місцевих бюджетів; кошти підприємств - виробників РАВ та підприємств, діяльність яких пов'язана з поводженням з РАВ; кошти міжнародної допомоги (обсяги коштів міжнародної допомоги визначаються згідно з кошторисами проектів (договорів), що реалізуються за програмами багатостороннього (двостороннього) співробітництва між Україною та іншими країнами, а також міжнародними організаціями); інші джерела фінансування, не заборонені законодавством. Зведений розрахунок орієнтовної вартості робіт, пов'язаних з виконанням Програми ------------------------------------------------------------------ Відповідальний | Вартість робіт, млн. гривень виконавець |------------------------------------ |загальна| за роками | |--------------------------- | | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 ------------------------------------------------------------------ Мінпаливенерго-всього. 560,6 114,6 148,8 148,6 148,6 у тому числі: кошти з державного бюджету 240,6 34,6 68,8 68,6 68,6 кошти, отримані внаслідок 320 80 80 80 80 провадження господарської діяльності МНС-всього 162,535 33,905 37,94 46,38 44,31 у тому числі: кошти з державного бюджету 151,765 30,855 35,42 43,8 41,69 кошти, отримані внаслідок 10,77 3,05 2,52 2,58 2,62 провадження господарської діяльності МОЗ, Держатомрегулювання - 2,2 0,55 0,55 0,55 0,55 всього у тому числі: кошти з державного бюджету 2,2 0,55 0,55 0,55 0,55 Разом 725,335 149,055 177,29 195,53 193,46 кошти з державного бюджету 394,565 66,005 104,77 112,95 110,84 кошти, отримані внаслідок 330,77 83,05 82,52 82,58 82,62 провадження господарської діяльності _______________ Примітка. Обсяги робіт, що виконуються за рахунок коштів державного бюджету, щорічно уточнюються виходячи з можливостей Державного бюджету України на відповідний рік. ( Програма в редакції Постанов КМ N 542 від 05.04.99, N 2015 від 25.12.2002; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 588 від 15.07.2005 ) ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1996 р. N 480 ПОЛОЖЕННЯ про державний реєстр радіоактивних відходів ( У Положенні слово "Мінекобезпеки" замінено словом "Мінекоресурсів", а слова "Комітет з питань геології та використання надр" виключено згідно з Постановою КМ N 1481 від 28.09.2000 ) 1. Державний реєстр радіоактивних відходів (далі - реєстр РАВ) є одним з елементів єдиної державної системи обліку та інвентаризації радіоактивних відходів і являє собою послідовний поточний запис актів спеціальної форми про утворення, фізико-хімічний склад, обсяги, властивості, а також перевезення, зберігання та захоронення радіоактивних відходів. 2. Створення і організація ведення реєстру РАВ покладається на МНС. 3. Ведення реєстру здійснює Головний інформаційно-аналітичний центр державної системи обліку РАВ на базі Українського державного об'єднання "Радон", до якого надходить інформація з регіональних центрів обліку РАВ. Регіональні центри діють на базі міжобласних спецкомбінатів об'єднання "Радон" та спецпідприємства "Комплекс" НВО "Прип'ять". 4. Реєстр РАВ ведеться на основі заповнених виробниками РАВ облікових карток (зразок додається), які щоквартально надсилаються ними до регіональних центрів обліку РАВ. 5. Інформація реєстру РАВ надається в користування за плату на договірній основі. Від плати за користування інформацією звільняються державні органи та органи місцевого самоврядування. 6. Надання інформації об'єднанням громадян, засобам масової інформації здійснюється в установленому законодавством порядку. 7. З питань ведення реєстру РАВ об'єднанням "Радон" щорічно складається звіт, який не пізніше 30 січня наступного за звітним року подається до Мінекоресурсів та МОЗ. 8. Особи, які порушують порядок ведення реєстру РАВ (необгрунтована відмова від надання інформації або надання недостовірної інформації, несвоєчасне надання або приховування інформації, порушення порядку зберігання інформації, навмисне знищення інформації), можуть бути притягнуті до відповідальності згідно із законодавством України про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку. 9. За своєчасне внесення змін до реєстру відповідають керівники підприємств, установ та організацій - виробників РАВ. Керівник Українського державного об'єднання "Радон" несе відповідальність за збереження та повноту бази даних реєстру РАВ та своєчасне внесення змін до нього. Додаток до Положення про державний реєстр радіоактивних відходів Облікова картка радіоактивних відходів 1. Дані про виробника РАВ: код підприємства за ЗКПО назва підприємства-виробника РАВ вид діяльності, внаслідок якої утворюються РАВ наявність ліцензії, санітарного паспорта, дати видачі та закінчення їх дії адреса підприємства-виробника РАВ, номер телефону (факсу) диспетчерської служби 2. Загальна характеристика РАВ: вид РАВ фізичний стан РАВ категорія активності кількість РАВ загальна активність РАВ (Бк) склад нуклідів, активність кожного нукліда (Бк) живучість (довгоживучі, короткоживучі, тривалість існування) ___________________________________ ___________ (посада, прізвище, ім'я, по батькові (підпис) особи, яка заповнює картку) Примітка: Необхідні додаткові дані можуть подаватися в таблицях, графіках тощо. "______" ________________ 199__ р. ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1996 р. N 480 ПОЛОЖЕННЯ про державний кадастр сховищ та місць тимчасового зберігання радіоактивних відходів 1. Державний кадастр сховищ та місць тимчасового зберігання радіоактивних відходів (далі - кадастр) - це зведення систематизованих відомостей про об'єкти, призначені для зберігання чи захоронення радіоактивних відходів (далі - РАВ) у єдину інформаційну експертну систему даних про місцезнаходження, кількісну та якісну характеристику сховищ РАВ. 2. Кадастр ведеться з метою забезпечення оперативного контролю за місцезнаходженням і переміщенням РАВ, умовами їх зберігання і захоронення, використанням наявних потужностей із зберігання РАВ. 3. Створення і організація ведення кадастру покладаються на МНС. 4. Ведення кадастру здійснює Головний інформаційно-аналітичний центр державної системи обліку та інвентаризації РАВ на базі Українського державного об'єднання "Радон", до якого надходить інформація з регіональних центрів обліку РАВ. Регіональні центри діють на базі міжобласних спецкомбінатів об'єднання "Радон" та спецпідприємства "Комплекс" НВО "Прип'ять". 5. Кадастр ведеться на основі заповнених власниками сховищ РАВ реєстраційних карток (зразок додається), що надсилаються ними до регіональних центрів обліку РАВ. Для заповнення реєстраційних карток, а також їх подальшого поповнення і оновлення використовуються дані єдиної державної системи обліку та інвентаризації РАВ. Зміни і доповнення до реєстраційних карток вносяться систематично в міру надходження нових та із збереженням первинних даних. 6. З питань ведення кадастру об'єднанням "Радон" щорічно складається звіт, який не пізніше 30 січня наступного за звітним року подається до Мінекобезпеки та МОЗ. 7. Документація кадастру підлягає безстроковому зберіганню. 8. Керівник Українського державного об'єднання "Радон" несе відповідальність за збереження та повноту даних державного кадастру сховищ радіоактивних відходів. Додаток до Положення про державний кадастр сховищ та місць тимчасового зберігання радіоактивних відходів Реєстраційна картка сховищ та місць тимчасового зберігання радіоактивних відходів 1. Загальна характеристика: назва сховища і дата занесення до кадастру назва підприємства-власника сховища (номер ліцензії, санітарного паспорта, дати видачі та закінчення їх дії) місцезнаходження сховища призначення сховища площа, зайнята сховищем (кв. метрів) режим експлуатації наявність проектної документації площа земельного відводу (кв. метрів) 2. Ресурсна характеристика: проектна місткість сховища та його розміри спосіб зберігання РАВ ізоляція від навколишнього середовища конструкція сховища глибина сховища (метрів) рівень грунтових вод (метрів) технічний стан сховища резерв місткості сховища 3. Характеристика вмісту сховища: кількість РАВ та їх вид сумарна активність (Бк) склад нуклідів, активність кожного нукліда (Бк) середньорічне надходження РАВ (тонн) 4. Екологічна характеристика: наявність систем контролю і моніторингу радіаційної обстановки в районі розміщення сховища потужність дози випромінювання на поверхні сховища 5. Плановий термін заповнення сховища 6. Плановий термін зберігання РАВ (з обслуговуванням сховища або контролем за могильником) _____________________________________ ____________ (посада, прізвище, ім'я, по батькові (підпис) особи, яка заповнює картку) Примітка: Необхідні додаткові дані можуть подаватися в таблицях, графіках тощо. "_____" _________________199__р.Сторінки: 1 2
Администрация сайта отслеживает процесс принятия новых нормативно-правовых актов и вносит необходимые изменения и дополнения, однако не гарантирует освещения всех аспектов проблемы и полной актуальности представленных документов.
©Экологический Альянс, ООО
Последние изменения внесены
29.09.08