Мир отходов > Нормативно-правовые акты, регулирующее обращение с отходами в Украине
|
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ |
від 20 лютого 2019 р. № 117-р |
Про затвердження Національного плану управління відходами до 2030 року
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 850 від 25.09.2019
№ 1065 від 04.12.2019}
{У тексті Розпорядження слова “Міністерство екології та природних ресурсів” у всіх відмінках замінено словами “Міністерство енергетики та захисту довкілля” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 1065 від 04.12.2019}
1. Затвердити Національний план управління відходами до 2030 року (далі - Національний план), що додається.
2. В абзаці шостому розділу “Шляхи і способи розв’язання проблеми” Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 94, ст. 2859), слова “відходи та вторинні ресурси” замінити словами “управління відходами”.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади подавати щокварталу до 5 числа наступного місяця Міністерству енергетики та захисту довкілля інформацію про стан виконання Національного плану для узагальнення, що подається Міністерством енергетики та захисту довкілля щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України.
4. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям розробити та затвердити у дворічний строк за погодженням з Міністерством енергетики та захисту довкілля і Міністерством розвитку громад та територій відповідно до їх компетенції регіональні плани управління відходами до 2030 року.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 850 від 25.09.2019}
5. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним та Київській міській державним адміністраціям під час формування проекту Державного бюджету України передбачати кошти в межах реальних можливостей бюджету, необхідні для виконання заходів Національного плану.
6. Міністерству енергетики та захисту довкілля подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо приведення Національного плану у відповідність із законом про управління відходами після його прийняття.
7. Рекомендувати органам місцевого самоврядування під час формування проектів місцевих бюджетів передбачати кошти в межах реальних можливостей бюджетів, необхідні для виконання заходів Національного плану та регіональних планів управління відходами.
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЛАН
управління відходами до 2030 року
Найменування заходу |
Строк виконання, рік |
Відповідальні за виконання |
Індикатор виконання |
|
1. Загальні питання |
||||
Адаптація національного законодавства до вимог європейського законодавства |
||||
1. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроектів про: |
|
|
|
управління відходами |
2019 |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
захоронення відходів |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
-“- |
|
спалювання відходів |
-“- |
-“- |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
2. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
Національний перелік відходів на основі європейського |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
Мінекоенерго |
-“- |
|
порядок процедури класифікації відходів |
у шестимісячний строк після затвердження Національного переліку відходів |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
порядок віднесення відходів до категорії небезпечних |
у шестимісячний строк після затвердження Національного переліку відходів |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
порядок прийняття відходів для різних категорій полігонів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про захоронення відходів |
Mінприроди |
-“- |
|
порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
у шестимісячний строк після прийняття законопроектів про захоронення та спалювання відходів |
-“- |
-“- |
|
методику проведення оцінки ризику для довкілля від об’єктів з оброблення відходів |
-“- |
-“- |
-“- |
|
порядок встановлення категорій полігонів відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про захоронення відходів |
Мінекоенерго |
-“- |
|
порядок отримання дозволів на здійснення операцій у сфері управління відходами |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
Mінприроди |
-“- |
|
порядок ведення реєстрів у сфері управління відходами |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
Mінприроди |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
план заходів щодо зменшення обсягів захоронення відходів, що біологічно розкладаються |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами |
Мінекоенерго |
-“- |
|
Програму запобігання утворенню відходів |
-“- |
Мінекоенерго |
-“- |
|
3. |
Розроблення проектів наказів Мінприроди про: |
|
|
|
затвердження методичних рекомендацій щодо сталих зелених державних закупівель |
2020 |
Мінекоенерго |
|
|
затвердження довідкових документів з найкращих доступних технологій щодо відходів (BREFs) |
2022-2023 |
-“- |
-“- |
|
порядок розроблення та затвердження регіональних планів управління відходами |
2019 |
Мінекоенерго |
прийнято наказ Мінприроди |
|
порядок розроблення суб’єктами господарювання планів управління відходами видобувної промисловості |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами видобувної промисловості |
Мінекоенерго |
прийнято наказ Мінприроди |
|
4. |
Розроблення та затвердження в установленому порядку проектів регіональних планів управління відходами |
2020 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
прийнято регіональні плани управління відходами |
5. |
Розроблення проекту державних і галузевих будівельних норм щодо полігонів небезпечних відходів, відходів, що не є небезпечними, та інертних відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про захоронення відходів |
Мінрегіон |
прийнято державні та галузеві будівельні норми |
Впровадження економічних інструментів для удосконалення управління відходами |
||||
6. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроектів про: |
|
|
|
встановлення механізму фінансових гарантій, що надаються операторами полігонів різних категорій |
у річний строк після прийняття законів про захоронення відходів та відходи видобувної промисловості та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Mінприроди |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
запровадження та використання економічних інструментів для стимулювання створення об’єктів інфраструктури з оброблення відходів |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
запровадження економічних інструментів для стимулювання використання біомаси відходів виробництва продукції сільського господарства для виробництва біопалива, електричної та теплової енергії |
2020 |
Мінекономіки |
-“- |
|
впровадження механізму надання дотацій на збирання і транспортування рослинних відходів, придатних для виробництва кормів для відгодівлі тварин |
2021 |
-“- |
-“- |
|
встановлення економічних інструментів щодо запобігання утворенню небезпечних відходів, зокрема оподаткування екологічно небезпечної продукції |
у річний строк після прийняття закону про небезпечні відходи та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
впровадження механізму регулювання цін на послуги з поводження з небезпечними відходами як інструменту економічного стимулювання передачі відходів від утворювача до ліцензіата |
у шестимісячний строк після прийняття закону про небезпечні відходи |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
запровадження економічного стимулювання впровадження екологічно чистих технологій виробництва та розширення можливостей перероблення (рециклінгу) |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
вироблення фінансово-економічного механізму (створення Фонду управління промисловими відходами) для розбудови єдиної інфраструктури з оброблення промислових відходів та необхідного науково-технічного супроводу |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
створення обласних фондів з управління промисловими відходами для розбудови єдиної інфраструктури з оброблення та видалення промислових відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про створення Фонду управління промисловими відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
впровадження відповідальності операторів місць видалення відходів за збитки, завдані довкіллю, та зобов’язання щодо фінансування відновлення компонентів навколишнього природного середовища, які зазнали негативного впливу від місць видалення відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про захоронення відходів та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
-“- |
|
Вдосконалення інституційної структури сфери управління відходами |
||||
7. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України актів про утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
2019 |
Мінекоенерго |
-“- |
8. |
Утворення міжвідомчої координаційної ради з науково-дослідних робіт з багаторазового використання природних ресурсів та перероблення (рециклінгу) і утилізації відходів |
2020 |
Мінекоенерго |
утворено міжвідомчу координаційну раду |
Зміцнення кадрового потенціалу у сфері управління відходами |
||||
9. |
Розроблення та впровадження програм підвищення кваліфікації, проведення тренінгів/семінарів для працівників органів виконавчої влади та суб’єктів господарювання з управління відходами |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
Мінекоенерго |
проведено тренінги/семінари |
10. |
Врахування під час розроблення стандартів вищої освіти питання управління відходами |
2019-2030 |
заклади освіти (за згодою) |
затверджено стандарти вищої освіти |
11. |
Впровадження систем екологічного менеджменту на підприємствах для покращення загальної екологічної ефективності діяльності та більш широкого запровадження заходів із запобігання забрудненню |
2019-2024 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
впроваджено системи екологічного менеджменту |
Реформування системи інформаційного забезпечення сфери управління відходами |
||||
12. |
Утворення інформаційного центру для збирання, оброблення, аналізу та поширення інформації про управління відходами |
у шестимісячний строк після прийняття акта про утворення центрального органу виконавчої влади з управління відходами |
Мінекоенерго |
створено інформаційний центр |
13. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про впровадження інформаційної системи управління відходами |
у шестимісячний строк після утворення інформаційного центру для збирання, оброблення, аналізу та поширення інформації про управління відходами |
-“- |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
14. |
Забезпечення функціонування інформаційної системи управління відходами |
у шестимісячний строк після прийняття рішення про розроблення та впровадження інформаційної системи управління відходами |
Мінекоенерго |
забезпечено створення та функціонування інформаційної системи управління відходами |
Підвищення обізнаності населення щодо управління відходами |
||||
15. |
Розроблення проекту наказу Мінприроди про затвердження методичних рекомендацій сталого споживання |
2020 |
Мінекоенерго |
прийнято акт Мінприроди |
16. |
Проведення заходів з підвищення обізнаності з управління відходами у шкільних та дошкільних навчальних закладах |
2019-2030 |
заклади освіти (за згодою) |
проведено навчальні заходи |
17. |
Включення в навчальні програми обов’язкового проведення тематичного позакласного заходу щодо управління відходами |
2019-2030 |
-“- |
проведено |
18. |
Розроблення та поширення інформаційних матеріалів з питань управління відходами та сталого споживання |
-“- |
Мінекоенерго |
розроблено та поширено інформаційні матеріали |
19. |
Популяризація у засобах масової інформації заохочення належного поводження з побутовими відходами |
-“- |
МКМС |
проведено телекомунікаційні заходи |
20. |
Організація конференцій та засідань за круглими столами, присвячених тематиці управління відходами |
-“- |
Мінекоенерго |
проведено конференції та засідання за круглими столами |
2. Побутові відходи |
||||
Формування державної політики у сфері управління побутовими відходами |
||||
21. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про муніципальні відходи |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінрегіон |
подано до Верховної Ради України законопроект |
22. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про порядок розрахунку фактичних цільових показників з перероблення (рециклінгу) та відновлення побутових відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про муніципальні відходи |
-“- |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
23. |
Забезпечення розроблення національного стандарту, гармонізованого з EN 15359:2011 “Тверді відновлювані палива (SRF). Специфікація та класифікація” |
у річний строк після прийняття закону про муніципальні відходи |
Мінекоенерго |
прийнято національний стандарт |
24. |
Розроблення проекту акта про затвердження рекомендацій щодо використання палива, отриманого з відходів (RDF) |
у шестимісячний строк після прийняття закону про муніципальні відходи |
Мінрегіон |
прийнято акт Мінрегіону |
25. |
Розроблення проекту наказу Мінрегіону про технічні вимоги до компостоподібного продукту та компосту, отриманих внаслідок біологічного оброблення побутових відходів |
у річний строк після прийняття закону про муніципальні відходи |
Мінрегіон |
-“- |
Створення ефективної системи збирання та вивезення побутових відходів |
||||
26. |
Оновлення матеріально-технічної бази (парк спецавтотранспорту, контейнерний парк, сміттєперевантажувальні станції) |
2019-2030 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
оновлено матеріально-технічну базу |
27. |
Поділ областей на “території охоплення” / кластери та їх затвердження в рамках регіональних планів управління відходами |
2019 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
здійснено поділ |
28. |
Утворення центрів приймання/збирання побутових відходів в населених пунктах з чисельністю більш як 50 тис. осіб в рамках регіональних планів управління відходами |
2020-2022 |
-“- |
утворено центри приймання/збирання побутових відходів |
29. |
Створення в рамках регіональних планів управління відходами в обласних центрах мережі пунктів збирання для підготовки до повторного використання меблів, побутової техніки, одягу та інших товарів, які були у вжитку |
2022 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
утворено пункти збирання |
Створення інфраструктури для відновлення побутових відходів |
||||
30. |
Визначення місць розміщення регіональних комплексів з відновлення побутових відходів в рамках регіональних планів управління відходами на основі кластерного підходу |
-“- |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
визначено місця розміщення |
31. |
Будівництво регіональних комплексів з відновлення побутових відходів, запланованих в рамках регіональних планів управління відходами на основі кластерного підходу |
2023-2030 |
-“- |
побудовано регіональні комплекси |
Створення інфраструктури для видалення побутових відходів |
||||
32. |
Проведення інвентаризації полігонів відходів, що не є небезпечними |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
-“- |
проведено інвентаризацію |
33. |
Проведення оцінки ризику полігонів відходів, що не є небезпечними |
у дворічний строк після затвердження методики проведення оцінки ризику для довкілля від об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено оцінку ризику |
34. |
Підготовка та затвердження переліку полігонів відходів, що не є небезпечними, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку полігонів відходів, що не є небезпечними, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після проведення інвентаризації та оцінки ризику |
-“- |
затверджено перелік полігонів |
35. |
Розроблення та затвердження планів заходів щодо приведення полігонів відходів, що не є небезпечними, у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після затвердження переліку полігонів побутових відходів, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку полігонів побутових відходів, що повинні бути приведені у відповідність з вимогами законодавства |
-“- |
затверджено плани заходів |
36. |
Визначення місць розташування регіональних полігонів відходів, що не є небезпечними, на основі попередньо визначених оптимальних районів охоплення/кластерів |
у шестимісячний строк після проведення інвентаризації та оцінки ризику полігонів побутових відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
визначено місця розташування |
37. |
Будівництво регіональних полігонів відходів, що не є небезпечними |
2022-2030 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
побудовано регіональні полігони |
38. |
Припинення експлуатації/закриття сміттєзвалищ і полігонів відходів, що не є небезпечними, які не відповідають встановленим вимогам |
одночасно із введенням в експлуатацію нових регіональних полігонів побутових відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
припинено експлуатацію полігонів і сміттєзвалищ |
39. |
Розроблення проектів рекультивації сміттєзвалищ і полігонів відходів, що не є небезпечними, які не відповідають встановленим вимогам |
після затвердження переліку полігонів побутових відходів, що повинні бути закриті, та переліку полігонів побутових відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
обласні та Київська міська держадміністрації |
розроблено проекти рекультивації |
40. |
Проведення рекультивації сміттєзвалищ і полігонів відходів, що не є небезпечними, які не відповідають встановленим вимогам |
після погодження проектів рекультивації полігонів побутових відходів і сміттєзвалищ, які не відповідають встановленим вимогам |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведення рекультивації полігонів і сміттєзвалищ |
Створення ефективної системи управління осадом стічних вод |
||||
41. |
Розроблення проекту наказу про повторне використання очищених стічних вод та осаду за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин |
2020 |
Мінрегіон |
прийнято наказ |
42. |
Створення нових та збільшення потужностей існуючих об’єктів/установок оброблення осаду стічних вод операторами комунальних об’єктів з очищення стічних вод з потужністю, розрахованою на популяційний еквівалент понад 50000 |
2023-2030 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
створено нові та збільшено потужності існуючих об’єктів/установок |
3. Небезпечні відходи |
||||
Формування державної політики у сфері управління небезпечними відходами |
||||
43. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України
законопроектів про: |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
запровадження процедури обов’язкових передліцензійних перевірок відповідності матеріально-технічної бази заявника до видачі ліцензії на поводження з небезпечними відходами |
у шестимісячний строк після прийняття закону про небезпечні відходи |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
|
вдосконалення ліцензування операцій з управління небезпечними відходами |
-“- |
Мінекоенерго |
-“- |
|
44. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
визначення вимог до проведення операцій управління небезпечними відходами із застосуванням найкращих доступних технологій |
-“- |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
запровадження супровідної документації про перевезення небезпечних відходів для відстеження руху небезпечних відходів |
-“- |
Мінекоенерго |
-“- |
|
утворення єдиного центру із забезпечення виконання міжнародних конвенцій, що регулюють питання поводження з небезпечними відходами та речовинами |
2019 |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
45. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України нової редакції Національного плану виконання Стокгольмської конвенції про стійкі органічні забруднювачі |
2020-2021 |
Мінекоенерго |
-“- |
Створення інфраструктури для оброблення небезпечних відходів |
||||
46. |
Розроблення техніко-економічного обґрунтування та будівництво Національного центру управління небезпечними відходами |
2020-2025 |
Мінекоенерго |
розроблено техніко-економічне обґрунтування |
47. |
Проведення інвентаризації об’єктів оброблення небезпечних відходів |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено інвентаризацію |
48. |
Проведення оцінки ризику об’єктів оброблення небезпечних відходів |
у дворічний строк після затвердження методики проведення оцінки ризику для довкілля від об’єктів з оброблення відходів |
-“- |
проведено оцінку ризику |
49. |
Підготовка та затвердження переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після проведення інвентаризації та оцінки ризику |
Мінекоенерго |
затверджено перелік об’єктів оброблення |
50. |
Розроблення та затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів оброблення небезпечних відходів у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
затверджено плани заходів |
51. |
Приведення об’єктів оброблення небезпечних відходів у відповідність із встановленими вимогами |
у дворічний строк після затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів оброблення небезпечних відходів у відповідність із встановленими вимогами |
-“- |
приведено у відповідність із встановленими вимогами об’єкти оброблення небезпечних відходів |
52. |
Припинення експлуатації/закриття об’єктів оброблення небезпечних відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
у річний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, що повинні бути закриті |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
припинено експлуатацію об’єктів оброблення небезпечних відходів |
53. |
Розроблення проектів рекультивації полігонів небезпечних відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, що повинні бути закриті, та переліку об’єктів оброблення небезпечних відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
-“- |
розроблено проекти рекультивації |
54. |
Проведення рекультивації полігонів небезпечних відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
після погодження проектів рекультивації полігонів небезпечних відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведення рекультивації полігонів небезпечних відходів |
55. |
Створення додаткових потужностей для оброблення небезпечних відходів на основі результатів проведеної інвентаризації в рамках розроблення регіональних планів управління відходами |
2025-2030 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
створено додаткові потужності |
56. |
Проведення дослідження щодо можливого використання палива з небезпечних відходів (HWDF) в цементній промисловості |
2022 |
Мінекоенерго |
завершене дослідження |
Формування державної політики у сфері управління відпрацьованими нафтопродуктами |
||||
57. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про відпрацьовані нафтопродукти |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
58. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про встановлення вимог до роздільного збирання, зберігання, перевезення, відновлення та видалення відпрацьованих нафтопродуктів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про відпрацьовані нафтопродукти |
-“- |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
Створення інфраструктури для оброблення відпрацьованих нафтопродуктів |
||||
59. |
Проведення інвентаризації об’єктів оброблення відпрацьованих нафтопродуктів |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено інвентаризацію |
60. |
Проведення дослідження щодо визначення потреби у збільшенні наявних потужностей та створенні додаткових об’єктів з оброблення відпрацьованих нафтопродуктів |
2023 |
Міненерговугілля |
проведено дослідження |
61. |
Створення інфраструктури для збирання та оброблення відпрацьованих нафтопродуктів |
2024-2030 |
-“- |
створено інфраструктуру |
4. Промислові відходи |
||||
Формування державної політики у сфері управління промисловими відходами |
||||
62. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів
актів про: |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
Mінприроди |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
впровадження та застосування найкращих доступних технологій для утворювачів промислових відходів та об’єктів оброблення промислових відходів |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами |
Mінприроди |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
Створення інфраструктури для оброблення промислових відходів |
||||
63. |
Розроблення техніко-економічних обґрунтувань для визначення доцільності створення об’єктів оброблення промислових відходів |
2020-2022 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
розроблено техніко-економічне обґрунтування |
64. |
Створення централізованих об’єктів з оброблення промислових відходів на основі техніко-економічних обґрунтувань у разі прийняття рішення про їх створення |
2022-2030 |
-“- |
створено об’єкти |
65. |
Проведення інвентаризації об’єктів оброблення промислових відходів |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
-“- |
проведено інвентаризацію |
66. |
Проведення оцінки ризику об’єктів оброблення промислових відходів |
у дворічний строк після затвердження методики проведення оцінки ризику для довкілля від об’єктів з оброблення відходів |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено оцінку ризику |
67. |
Підготовка та затвердження переліку об’єктів оброблення промислових відходів, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку об’єктів оброблення промислових відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після проведення інвентаризації та оцінки ризику |
Мінекоенерго |
затверджено перелік об’єктів оброблення промислових відходів |
68. |
Розроблення та затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів оброблення промислових відходів у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення промислових відходів, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку об’єктів оброблення промислових відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
затверджено плани заходів |
69. |
Приведення об’єктів оброблення промислових відходів у відповідність із встановленими вимогами |
у дворічний строк після затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів оброблення промислових відходів у відповідність із встановленими вимогами |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
приведено у відповідність із встановленими вимогами об’єкти оброблення промислових відходів |
70. |
Припинення експлуатації/закриття об’єктів оброблення промислових відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
у річний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення промислових відходів, що повинні бути закриті |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
припинено експлуатацію об’єктів оброблення промислових відходів |
71. |
Розроблення проектів рекультивації полігонів промислових відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів оброблення промислових відходів, що повинні бути закриті, та переліку об’єктів оброблення промислових відходів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
обласні та Київська міська держадміністрації |
розроблено проекти рекультивації |
72. |
Проведення рекультивації полігонів промислових відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
після погодження проектів рекультивації полігонів промислових відходів, які не відповідають встановленим вимогам |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведення рекультивації полігонів промислових відходів |
73. |
Виконання програм досліджень та прикладних розробок щодо створення екологічно чистих технологій та перероблення (рециклінгу) промислових відходів |
2019-2030 |
Mінприроди |
виконано програми досліджень |
Формування державної політики у сфері управління відходами видобувної промисловості |
||||
74. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про управління відходами видобувної промисловості |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
75. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про встановлення критеріїв та порядку класифікації об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами видобувної промисловості |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
Створення інфраструктури для оброблення відходів видобувної промисловості |
||||
76. |
Впровадження нових екологічно чистих технологій та практик з метою мінімізації кількості цінних матеріалів у відходах видобувної промисловості |
2022-2030 |
Мінекоенерго |
впроваджено екологічно чисті технології та практики |
77. |
Впровадження систем менеджменту охорони праці і промислової безпеки для підвищення безпеки хвостосховищ |
2019-2024 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
впроваджено системи менеджменту охорони праці і промислової безпеки |
78. |
Проведення інвентаризації об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено інвентаризацію |
79. |
Проведення оцінки ризику об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
у дворічний строк після затвердження методики проведення оцінки ризику для довкілля від об’єктів з оброблення відходів |
-“- |
проведено оцінку ризику |
80. |
Підготовка переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, що повинні бути закриті, та переліку об’єктів, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після проведення інвентаризації |
Мінекоенерго |
підготовлено перелік |
81. |
Розроблення та затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів видалення відходів видобувної промисловості у відповідність із встановленими вимогами |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, експлуатація яких повинна бути припинена, та переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
затверджено плани заходів |
82. |
Виконання планів заходів щодо приведення об’єктів видалення відходів видобувної промисловості у відповідність із встановленими вимогами |
у дворічний строк після затвердження планів заходів щодо приведення об’єктів видалення відходів видобувної промисловості у відповідність із встановленими вимогами |
-“- |
приведено у відповідність із встановленими вимогами об’єкти видалення відходів видобувної промисловості |
83. |
Припинення експлуатації об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, які не відповідають встановленим вимогам |
у річний строк після затвердження переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, що повинні бути закриті |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
припинено експлуатацію об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
84. |
Розроблення планів закриття та рекультивації об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
у шестимісячний строк після затвердження переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, що повинні бути закриті, та переліку об’єктів видалення відходів видобувної промисловості, що повинні бути приведені у відповідність із встановленими вимогами |
обласні та Київська міська держадміністрації |
розроблено проекти рекультивації |
85. |
Виконання планів закриття та рекультивації об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
після погодження проектів рекультивації полігонів відходів видобувної промисловості, які не відповідають встановленим вимогам |
-“- |
проведено рекультивацію об’єктів видалення відходів видобувної промисловості |
5. Відходи будівельно-ремонтних робіт |
||||
Формування державної політики у сфері управління відходами будівельно-ремонтних робіт |
||||
86. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
встановлення вимог до повторного використання, перероблення (рециклінгу) та відновлення різних категорій відходів будівельно-ремонтних робіт |
у річний строк після прийняття закону про управління відходами |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення у дозвільній документації на проведення будівельних робіт вимог щодо управління відходами будівельно-ремонтних робіт |
-“- |
Мінрегіон |
-“- |
|
87. |
Забезпечення розроблення національних стандартів для будівельних матеріалів, вироблених з відходів будівельно-ремонтних робіт, та їх використання в окремих проектах будівництва (зокрема, будівництва доріг, автостоянок, смуг велосипедного руху тощо) |
-“- |
Мінрегіон |
прийнято стандарти |
Створення інфраструктури для оброблення відходів будівельно-ремонтних робіт |
||||
88. |
Створення об’єктів з оброблення відходів будівельно-ремонтних робіт в населених пунктах з чисельністю населення понад 100 тис. осіб |
2023-2030 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
створено об’єкти |
89. |
Забезпечення функціонування централізованих потужностей для перероблення (рециклінгу) відходів будівельно-ремонтних робіт, обладнаних дробильно-сортувальним устаткуванням з потужністю близько 200-500 тис. тонн на рік |
-“- |
-“- |
забезпечено функціонування централізованих потужностей |
90. |
Cтворення регіональних об’єктів, призначених для приймання та зберігання відходів будівельно-ремонтних робіт, з проміжним сортуванням і подрібненням за допомогою мобільних дробильно-сортувальних установок з потужністю 100-200 тис. тонн на рік |
-“- |
-“- |
створено об’єкти |
91. |
Забезпечення функціонування мережі мобільних дробильних установок |
-“- |
-“- |
забезпечено функціонування мережі |
6. Відходи виробництва продукції сільського господарства |
||||
Формування державної політики у сфері управління відходами виробництва продукції сільського господарства |
||||
92. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
встановлення вимог щодо зберігання, перевезення і оброблення відходів виробництва продукції сільського господарства (у тому числі відходів рослинного, тваринного походження та хімічних засобів захисту рослин) |
2020 |
Мінекономіки |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення вимог до оброблення, перероблення (рециклінгу), відновлення та видалення побічних продуктів тваринного походження |
-“- |
-“- |
-“- |
|
стимулювання впровадження компостування відходів виробництва продукції сільського господарства |
-“- |
-“- |
-“- |
|
розроблення вимог до спалювання відходів рослинного походження |
-“- |
Мінекономіки |
-“- |
|
встановлення вимог до якості компосту і сировинних продуктів для компостування (окремо для відходів рослинного та тваринного походження) |
2020 |
Мінекономіки |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення вимог до внесення компосту в ґрунт (окремо для відходів рослинного та тваринного походження) |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення вимог до складу та якості органічних добрив |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення вимог до внесення тваринних екскрементів у ґрунт |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення ветеринарно-санітарних вимог до використання побічних продуктів тваринного походження |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення вимог до використання і зберігання агрохімікатів з метою приведення їх у відповідність з вимогами законодавства Європейського Союзу |
-“- |
-“- |
-“- |
|
створення мережі регіональних потужностей для екологічно безпечного перероблення (рециклінгу) відходів тваринного походження |
-“- |
Мінекоенерго |
-“- |
|
Створення інфраструктури для управління відходами рослинного походження |
||||
93. |
Проведення досліджень та надання рекомендацій щодо можливості запровадження комбінованих процесів виробництва тепла та електричної енергії з використанням виключно відходів рослинного походження як сировини |
2020-2030 |
Національна академія наук (за згодою) |
проведено дослідження |
94. |
Впровадження потужностей з анаеробного розкладення відходів рослинного походження |
-“- |
обласні та Київська міська держадміністрації |
впроваджено потужності |
95. |
Реалізація регіональних пілотних проектів з будівництва когенераційних електростанцій на рівні областей для оброблення відходів виробництва продукції сільського господарства |
2022-2030 |
Держенергоефективності |
реалізовано регіональні проекти |
96. |
Проведення досліджень щодо доцільності створення мережі регіональних потужностей для виробництва паперу і матеріалів з відходів рослинного походження |
2020 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено дослідження |
Створення інфраструктури для управління відходами тваринного походження |
||||
97. |
Проведення інвентаризації об’єктів із зберігання, оброблення відходів тваринного походження |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено інвентаризацію |
98. |
Проведення інвентаризації місць утворення, зберігання, оброблення та видалення тваринних екскрементів |
-“- |
обласні та Київська міська держадміністрації |
-“- |
99. |
Проведення досліджень щодо визначення потреби у збільшенні потужності наявних та створенні додаткових об’єктів з оброблення відходів тваринного походження (зокрема, мобільних установок у разі виникнення спалаху інфекційних захворювань) |
2019-2022 |
Мінекономіки |
проведено дослідження |
100. |
Створення додаткових потужностей з оброблення відходів тваринного походження з урахуванням результатів проведеного дослідження |
2023-2030 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
створено додаткові потужності |
Вдосконалення управління хімічними засобами захисту рослин |
||||
101. |
Проведення комплексної інвентаризації місць зберігання непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин |
2019 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
проведено інвентаризацію |
102. |
Розроблення та затвердження планів заходів щодо ліквідації накопичень непридатних хімічних засобів захисту рослин, очищення та реабілітації забруднених ними земельних ділянок |
2022 |
обласні та Київська міська держадміністрації |
розроблено план |
103. |
Розроблення плану заходів щодо недопущення завезення та використання контрафактних хімічних засобів захисту рослин |
2020 |
Мінекоенерго |
-“- |
7. Відходи упаковки |
||||
Формування державної політики у сфері управління відходами упаковки |
||||
104. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про відходи упаковки |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
105. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
встановлення вимог до маркування та дизайну упаковки; обмежень щодо використання небезпечних речовин в упаковці |
у річний строк після прийняття закону про відходи упаковки |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення мінімальних норм перероблення (рециклінгу) відходів упаковки |
-“- |
Мінекоенерго |
-“- |
|
встановлення вимог до роздільного збирання та сортування упаковки з побутових відходів |
-“- |
Мінрегіон |
-“- |
|
8. Відходи електричного та електронного обладнання |
||||
Формування державної політики у сфері управління відходами електричного та електронного обладнання |
||||
106. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про відходи електричного та електронного обладнання |
у шестимісячний строк після прийняття закону про відходи та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
107. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів
актів про: |
у шестимісячний строк після прийняття закону про відходи електричного та електронного обладнання |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
встановлення вимог до збирання, зберігання та оброблення електричного та електронного обладнання |
-“- |
-“- |
-“- |
|
108. |
Забезпечення розроблення національних стандартів для відходів електричного та електронного обладнання |
-“- |
Мінекоенерго |
прийняті національні стандарти |
Створення інфраструктури для оброблення відходів електричного та електронного обладнання |
||||
109. |
Створення реєстру виробників, організації колективної та індивідуальної розширеної відповідальності виробників та суб’єктів господарювання у сфері поводження з відходами електричного та електронного обладнання, інформаційної системи для звітності та управління даними щодо відходів електричного та електронного обладнання |
-“- |
Мінекоенерго |
створено реєстри |
110. |
Проведення інвентаризації об’єктів із збирання та оброблення відходів електричного та електронного обладнання |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено інвентаризацію |
111. |
Проведення дослідження для визначення потреби у збільшенні наявних потужностей та створенні додаткових об’єктів з оброблення відходів електричного та електронного обладнання |
2023 |
-“- |
проведено дослідження |
112. |
Створення інфраструктури для збирання та оброблення для відходів електричного та електронного обладнання |
2024-2030 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
створено інфраструктуру |
9. Відпрацьовані батарейки, батареї і акумулятори |
||||
Формування державної політики у сфері управління відпрацьованими батарейками, батареями і акумуляторами |
||||
113. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про батарейки, батареї і акумулятори |
у шестимісячний строк після прийняття |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
114. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
встановлення вимог до маркування та використання небезпечних речовин в батарейках, батареях і акумуляторах |
у шестимісячний строк після прийняття закону про батарейки, батареї і акумулятори |
Мінекоенерго |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення вимог до збирання, зберігання та оброблення батарейок, батарей і акумуляторів |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення цільових показників ефективності збирання та перероблення (рециклінгу) батарейок, батарей і акумуляторів |
-“- |
-“- |
-“- |
|
115. |
Забезпечення розроблення стандартів для батарейок, батарей і акумуляторів |
-“- |
Мінекоенерго |
прийнято національні стандарти |
Створення інфраструктури для оброблення відпрацьованих батарейок, батарей і акумуляторів |
||||
116. |
Створення реєстру виробників, організації колективної та індивідуальної розширеної відповідальності виробників та суб’єктів господарювання у сфері поводження з відходами батарейок, батарей і акумуляторів, інформаційної системи для звітності та управління даними щодо батарейок, батарей і акумуляторів |
-“- |
Мінекоенерго |
створено реєстри |
117. |
Проведення інвентаризації об’єктів із збирання та оброблення відпрацьованих батарейок, батарей і акумуляторів |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено інвентаризацію |
118. |
Проведення дослідження для визначення потреби у збільшенні наявних потужностей та створенні додаткових об’єктів з оброблення відпрацьованих батарейок, батарей і акумуляторів |
2023 |
-“- |
проведено дослідження |
119. |
Створення інфраструктури для збирання та оброблення відпрацьованих батарейок, батарей і акумуляторів |
2024-2030 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
створено інфраструктуру |
10. Медичні відходи |
||||
Формування державної політики та створення інфраструктури у сфері управління медичними відходами |
||||
120. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про встановлення вимог до зберігання, збирання, перевезення та оброблення медичних відходів |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами |
МОЗ |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
121. |
Проведення інвентаризації об’єктів оброблення медичних відходів |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено інвентаризацію |
122. |
Проведення дослідження щодо визначення потреби у збільшенні наявних потужностей та створенні додаткових об’єктів з оброблення медичних відходів |
2023 |
МОЗ |
проведено дослідження |
123. |
Створення інфраструктури для збирання та оброблення медичних відходів |
2024-2030 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
створено інфраструктуру |
11. Зняті з експлуатації транспортні засоби |
||||
Формування державної політики у сфері управління знятими з експлуатації транспортними засобами |
||||
124. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про зняті з експлуатації транспортні засоби |
у шестимісячний строк після прийняття закону про управління відходами та утворення центрального органу виконавчої влади з питань управління відходами |
Мінекоенерго |
подано до Верховної Ради України законопроект |
125. |
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів про: |
|
|
|
обмеження використання небезпечних речовин у виробництві транспортних засобів |
-“- |
-“- |
прийнято акт Кабінету Міністрів України |
|
встановлення вимог до приймання, розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів |
-“- |
-“- |
-“- |
|
встановлення порядку оброблення відходів, що утворилися після розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів |
-“- |
-“- |
-“- |
|
Створення інфраструктури для збирання, зберігання, розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів, повторного використання та відновлення відходів, що утворилися після розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів |
||||
126. |
Проведення інвентаризації знятих з експлуатації транспортних засобів, об’єктів їх приймання та розбирання |
у дворічний строк після затвердження положення про порядок проведення інвентаризації об’єктів з оброблення відходів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
проведено інвентаризацію |
127. |
Проведення дослідження щодо визначення потреби у збільшенні наявних потужностей та створенні додаткових об’єктів з приймання та розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів |
2023 |
Мінінфраструктури |
проведено дослідження |
128. |
Створення інфраструктури для збирання, зберігання, розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів, повторного використання та відновлення відходів, що утворилися після розбирання знятих з експлуатації транспортних засобів |
2024-2030 |
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
створено інфраструктуру |
Администрация сайта отслеживает процесс принятия новых нормативно-правовых актов и вносит необходимые изменения и дополнения, однако не гарантирует освещения всех аспектов проблемы и полной актуальности представленных документов.
©Экологический Альянс, ООО
Последние изменения внесены
05.10.20